středa 28. září 2016

Mrkvový dort

Mrkvový dort.
Dezert, kterému jsem nikdy nevěnovala pozornost, až jsem nakonec dospěla k názoru, že ho musím vyzkoušet, když o něm tolik lidí mluví. Po několika upečených korpusech jsem se dostala k tomuto receptu díky Apetitu. Trochu jsem si ho poupravila, ale garantuji vám, že ta chuť je delikátní. Pekla jsem ho bráchovi k narozeninám. On je takový ten posilkový kluk. Valila jsem oči, jakým způsobem v něm zmizel. A to nemá rád sladké!

Připravte si mrkvičky, rozpalte trouby a jdeme na to!


Těsto:
    • 175 g změklého másla
    • 175 g cukru
    • 3 vejce, žloutky a bílky oddělené
    • 2 lžíce podmáslí, jogurtu nebo oleje
    • 175 g hladké mouky
    • 2 lžičky prášku do pečiva
    • 1/2 lžičky soli
    • 3/4 lžičky mleté skořice
    • 1/2 lžičky mletého muškátového oříšku
    • 50 g slunečnicových semínek
    • 220 g mrkve, nastrouhané najemno
Krém:
    • 500 g tvarohu
    • 80 g moučkového cukru
    • šťáva a kůra z 1 citronu
  • rybízová marmeláda
Postup:
  1. Rozehřejte si troubu na 160°C.
  2. Mouku, sůl, skořici, muškátový oříšek a kypřící prášek si prosejte do mísy. Vše se krásně provzdušní a zjemní.
  3. Do další mísy si dejte máslo, cukr a vyšlehejte. Přidejte žloutky, jogurt (nebo podmáslí/olej) a míchejte. Postupně přidávejte sypkou směs, slunečnicová semínka, mrkev a promíchejte. Nakonec přidejte sníh z bílků a opatrně vmíchejte do těsta.
  4. Těsto vylijte do formy a pečte asi 60 minut. Vyndejte a nechte korpus odpočívat 10 minut. Poté vyjměte korpus z formy a nechte ho vychladnout.
  5. Mezi tím si připravte krém z tvarohu, mouškového cukru, kůry a šťávy z citronu.
  6. Korpus dvakrát podélně prokrojte. Vzniknou vám tři díly. Na spodní část namažte rybízovou marmeládu a na ni část krému, stejně tak na horní část. Marmeláda dodá krásnou kyselost, která v kontrastu se sladkým krémem jde prostě dohromady. Vše přiklopte a vršek dortu potřete zbylým krémem. Dejte do ledničky vychladit
  7. Ozdobte dle chuti. Já použila lístečky máty a květy ze zahrady.
Přeji dobrou chuť! :)

2 komentáře:

  1. Hmmm, vypadá to výborně. Mrkvový dort jsem dělala jednou a byl moc dobrý, jen mě nebavilo to strouhání mrkve :-D nedávala jsem tam tu marmeládu a nekrájela na tři díly - vyzkouším a udělám si doma puntík k dobru :-) :-) Díky za inspiraci :-) www.ninaklenovits.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já strouhám mrkev v kuchyňském robotu :D Takže mám o starost méně. A ta rybízová marmeláda tomu dodá příjemnou kyselost. Takže se s tou sladkostí krásně vyváží. Určitě vyzkoušej. Já zase musím upéct, když je to sychravo :)

      Vymazat

Děkuji za komentář :) Velmi ráda si ho přečtu.